Categorii
Piața externă

În șapte ani autoturismele pe combustie vor deveni un lux

Se pare că producătorii auto din UE au acceptat 2035 ca termen limită pentru comercializarea de autoturisme cu motoare pe combustie. Din 2028, ca urmare a generalizării trendului, achiziția unei mașini cu motor pe combustie va deveni un lux pentru cetățenii Uniunii Europene.

Știrile care anunță că în Uniunea Europeană va fi interzisă vânzarea de autoturisme cu motoare pe combustie (inclusiv cele hibrid) apar atât de frecvent în presă încât nimeni nu mai pune la îndoială faptul că interdicția va fi în vigoare în 2035. De fapt, în UE marii producători auto au început deja să renunțe la motorizarea Diesel și unii anunță chiar că din 2035 nu vor mai comercializa nici modelele pe benzină sau hibride.

Pe măsură ce producătorii se aliniază la acest trend interdicțiile propriu-zise devin doar o formalitate legislativă. Piața auto a Uniunii Europene se află în fața unei schimbări structurale fundamentale și efectele se vor simți mult mai rapid decât am fi tentați să credem.

Achiziția unei mașini cu motor pe combustie va deveni un lux in Europa cel târziu în 2028. Explicația economică este una simplă și ține de mixtul de reglementări, nivelul taxelor antipoluare și investiția necesară pentru o achiziție auto. Deci, în cel mult șapte ani de zile, pentru marea majoritate a locuitorilor Uniunii Europe, achiziția unui autoturism cu motor pe combustie nu va mai fi viabilă din punct de vedere economic. Există mai multe motive pentru care investiția într-un autoturism cu motor pe combustie va fi o idee proastă din punct de vedere economic.

În primul rând, pe măsură ce ne apropiem de 2035 valoarea de revânzare a unui autoturism scade.  Din punct de vedere al valorii de revânzare, investițiile în autoturisme sunt extrem de nefavorabile, comparativ cu cele în imobile, terenuri, titluri de valoare. Din momentul în care ai ieșit din reprezentanța auto, valoarea autoturismului scade accelerat. Acest efect de depreciere va fi accelerat pe măsură ce ne apropiem de 2035. În 2028 un individ care dorește să achiziționeze un autoturism nou, de care să se folosească pentru patru sau cinci ani, va fi conștient că în 2032 sau 2033 valoarea de revânzare va fi extrem de scăzută.

În al doilea rând, pe măsură ce cota de piață a autoturismelor cu motoare pe combustie ca scădea și autovehiculele electrice vor deveni mai accesibile, ne putem aștepta la majorări succesive ale taxelor anti-poluare. În 2028 probabil că aceste taxe vor fi deja consistente și perspectiva va fi de creștere până în 2035. Achiziția în 2028 a unui autoturism cu motor pe combustie va deveni problematică dacă aceste taxe vor fi prea ridicate. Destul de probabil în 2028 utilizarea unui autoturism electric va fi semnificativ mai rentabilă ca a unuia cu motor pe combustie.

În al treilea rând, deja există modele de autoturisme electrice care sunt comparabile ca preț și autonomie cu autovehiculele pe combustie. Dacă investițiile în noile tehnologii de stocare se confirmă este de așteptat ca până în 2028 autoturismele electrice să devină mai competitive decât cele pe combustie.

Puși în fața prețului de achiziție mai ridicat, al taxelor antipoluare și al unei valori de revânzare scăzute, clienții se vor gândi de două înainte să achiziționeze un autoturism pe combustie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.