C2B (Consumer to Business) este o relație economică în care un consumator (utilizator final) dezvoltă un produs care poate fi utilizat de către o companie pentru a-și promova propria afacere. Aceste modele de relații „Consumator la Afacere” le permit companiilor să obțină avantaje competitive. De exemplu, prin promovarea de acest tip se poate ajunge mai aproape de clienții finali. Relații C2B apar când consumatorii finali sunt activi online prin bloguri, vloguri, site-uri, podcast-uri sau pagini de social media. De obicei, consumatorii sunt plătiți pentru testarea, evaluarea și, promovarea în spațiul virtual a produselor companiilor contractante.
În strategia Consumer to Business, produsele sunt materialele realizate de indivizi și distribuite în social media.
Avantajele acestei strategii sunt legate în special de validarea produselor de către clienți. Strategia C2B se pretează în special pentru produsele proaspăt lansate pe piață, despre care nu există încă opinii generalizate. Firmele le oferă indivizilor, cu reputație în social media, produsele pentru testare. Acești indivizi sunt aleși anume pentru că pot impune din start un sentiment pozitiv la adresa produselor.
De asemenea, indiferent de mediul prin care activează, influencerii au o bază relativ omogenă de fani. Aceștia urmăresc conținutul lor pentru că împărtășesc, cel puțin parțial, fundamentele acestuia. Pentru că se formează grupuri relativ omogene, firmele pot ajunge mai ușor la nișele de interes.