Categorii
Opinii

O aplicație de livrări testează urbanul mic

În ultimii ani, aplicațiile care intermediază livrarea de mâncare au câștigat mult în popularitate. Piața livrărilor a fost impulsionată de schimbarea comportamentului de consum. Creșterea pieței din orașele mari le-a arătat proprietarilor de capital potențialul existent și a determinat adresarea urbanului mic.

O aplicație de livrări testează urbanul mic și încearcă să ocupe un segment de piață ignorat până în prezent de jucătorii mari. Aplicația este una dezvoltată cu capital 100% românesc și expansiunea ei pe piață deschide oportunitatea unor evoluții extrem de interesante.

Coressy oferă în orașe mici și medii, precum Fălticeni, Rădăuți, Dorohoi, Piatra Neamț sau Târgu Mureș, servicii de livrare care până recent erau oferite exclusiv în orașele mari. Această aplicație se poate dovedi o gură de aer pentru micii patroni care nu au reușit încă să compenseze pierderea de clienți generată de restricțiile asociate pandemiei COVID-19.

Ce poate schimba aplicația pentru patronii din HoReCa?

Pandemia a forțat restaurantele din urbanul mic să-și dezvolte servicii de livrare pentru a supraviețui. Însă, pe piețele mici, costurile unor servicii de livrare se pot dovedi o povară greu de suportat pentru restaurante. Apariția unor servicii specializate de livrare ar putea să le ofere celor din HoReCa un nesperat colac de salvare. Mai precis, aplicația le-ar permite proprietarilor de restaurante să ajungă la clienții lor:

  • Fără povara cheltuielilor salariile ale distribuitorilor;
  • Fără costurile asociate cu autovehiculul folosit pentru livrări (combustibil, revizii tehnice, asigurare, taxe etc.);
  • Fără să internalizeze costurile de livrare în prețul preparatelor (și le asumă utilizatorul aplicației);
  • etc.

Aplicația le oferă patronilor un acces direct la o parte mai mare a pieței locale. În localitățile pe care se lansează aplicația, ne putem aștepta la o creștere a concurenței. În ultimii doi ani, localurile care au putut face livrări au profitat de faptul că unii concurenți nu erau prezenți pe piață, ca urmare a restricțiilor, și au ocupat o parte mai mare din piață. Aplicația permite diversificarea ofertei accesibile de la distanță și rezolvă problema micilor jucători de pe piață.

Externalizarea costurilor permite un control mai bun al prețurilor

În funcție de cât de repede va fi adoptată aplicația, ne putem aștepta să fie folosită pentru crearea de avantaje competitive. Am intrat într-o epocă inflaționistă și, pe termen scurt și mediu, antreprenorii vor duce o luptă grea pentru a încerca să țină prețurile sub control. Externalizarea activității de livrare le va permite să-și optimizeze costurile și să mențină prețuri mai apropiate de zona de confort a clienților potențiali.

Comportamentul consumatorilor s-a schimbat

Ce putem afirma cu certitudine, după doi ani de pandemie, este că s-au produs schimbări profunde în comportamentul consumatorilor. Nu putem însă aprecia cât de profunde sunt aceste modificări și cum vor evolua ele după încheierea pandemiei. Probabil va dura ani de zile până când se va ajunge la o situație apropiată de cea inițial. Mulți clienți nu se vor întoarce niciodată la comportamentele de dinainte de 2020. Indiferent de evoluția situației, pentru patronii din HoReCa perspectivele economice sunt în continuare complicate. Orice soluție de creștere a pieței optenabile ar trebui luată în considerare de către aceștia.

Desigur, mulți clienți așteaptă întoarcerea la amplasamentele fizice ale restaurantelor, dar nu putem să nu remarcăm că aplicația deschide oportunitatea unui model nou de a oferi servicii de alimentație. Este rezonabil să credem că se vor dezvolta unități de alimentație publică specializate strict pe livrări. Acestea au avantaje față de unitățile clasice, pentru că pot fi amplasate în zone fără vad comercial. În cazul lor mai importantă este proximitatea relativă față de zonele cu densitate mare a populației. Operarea din zone fără vad comercial le permite să-și țină costurile sub control.

O aplicație de livrări testează urbanul mic

Proprietarii de capital din România profită de încetineala cu care se mișcă jucătorii de pe piața livrărilor de alimente și au intrat în urbanul mic. Faptul că o aplicație de livrări testează urbanul mic ne arată și cum au evoluat antreprenorii. Unul din secretele capitalismului constă în imitarea și perfecționarea afacerilor profitabile. Succesul aplicațiilor de acest gen va semnala dacă urbanul mic este sau nu pregătit pentru adoptarea soluțiile tehnologice contemporane. Cu această ocazie se va pava și drumul pentru dezvoltarea economiei colaborative. Pe termen mediu, ne putem aștepta să vedem lansate în urbanul și aplicații din alte domenii care s-au dovedit de succes în marile orașe. De exemplu, am putea vedea aplicații de mobilitate urbană construite pe modelul Uber și Bolt.

De Gabriel

Sunt economist și scriu aici în timpul liber. Nu sunt infailibil și continui să învăț din greșelile mele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *