Marketingul digital (Digital Marketing) este o strategie de promovare care presupune adresarea clienților potențiali prin intermediul mijloacelor electronice. Acest tip de adresare a clienților a implicat o schimbare totală de paradigmă față de marketingul tradițional. Strategiile clasice de promovare nu mai funcționează în lumea virtuală. În acest mediu puternic tehnologizat, firmele sunt obligate să comunice permanent cu clienții și să înțeleagă comportamente particulare. Ele trebuie să țină clienții interesați de companie și produsele sale. În această direcție, o soluție este să formeze comunități active în social media.
Mijloacele prin care se implementează strategia de marketing digital sunt hardware (calculatoare, telefoane inteligente, tablete, televizoare inteligente, produse IoT etc.) și software (internet, rețele sociale, mail, chaturi pe siteuri specializate, motoare de căutare etc.).
Mediul virtual a determinat scăderea costurilor de promovare per client potențial la niveluri fără precedent. Bazele de date mari și costurile scăzute de multiplicare a materialelor digitatele permit bombardarea clienților potențiali cu mesaje de promovare. Riscul este ca oamenii de marketing să abuzeze de aceste instrumente. Dacă vor primi prea multe mesaje, unii clienți potențiali se vor dezabona de la fluxul informațional al firmei. Este posibil chiar să-și formeze o imagine proastă despre firma respectivă.