O lege antimonopol (Antimonopoly law) este un act normativ prin care se interzic achizițiile între firmele dintr-o industrie dacă, prin acestea, s-ar ajunge la o situație în care există un singur jucător pe piață. Legea urmărește să împiedice concentrarea ofertei pe piață în mâinile unui singur jucător. Monopolul poate să apară evolutiv, prin falimentul sau preluarea concurenților de pe piață. În acest caz, legislația antimonopol din unele țări poate impune spargerea companiei în mai multe firme mai mici.
Chiar și în România există legislație de acest tip. De exemplu, vânzarea companiilor de pe piețele concentrare nu este posibilă fără validarea Consiliului Concurenței. Această structură verifică datele tranzacției pentru a se asigura că, prin tranzacția respectivă, piața nu se concentrează într-o măsură prea mare. Altfel spus, Consiliul Concurenței se asigură că piața nu va evolua într-o direcție care face posibil controlul prețurilor. De asemenea, se urmărește ca un client să poată alege dintr-o varietate de furnizori.