O ofertă grupată (Bundled offer) este una realizată de către o companie care combină produse similare sau diferite într-un singur pachet. Acesta este o strategie uzuală de marketing care poate fi întâlnită frecvent în lanțurile comerciale. În principiu, un pachet de acest gen va oferi și o mică reducere de preț pentru a atrage clienții. Prin acest tip de oferte, companiile încearcă să-și stimuleze vânzările. Strategia poate să aibă unele variații:
- Pachet format din bunuri similare – În acest caz, firma va oferi o reducere pentru achiziționarea unei cantități mai mari. De exemplu, putem întâlni oferte de gen: „al treilea produs gratis” sau „50% reducere pentru al doilea produs”.
- Pachet din două produse care se vând bine – Practic, compania va combina două produse care nu se vând bine pentru a le face mai atractive.
- Pachet cu un produs greu vandabil și unul care se vinde bine – Firma va încerca să se folosească de succesul unui produs pentru a-l propulsa pe al doilea.
- etc.
Ofertele grupate nu presupun retragerea produselor individuale de pe rafturi. Clienții care nu sunt interesați de aceste pachete trebuie să aibă posibilitatea să-și păstreze comportamentul de consum. În caz contrar, existând riscul ca aceștia să migreze spre companiile concurente.