Conceptul de fast fashion (Modă rapidă) se referă la un model accelerat de afaceri din industria modei. Produsele din această categorie sunt relativ ieftine și ajung rapid de pe scenele de modă în magazine. Această industrie profită din plin de trendurile care există pe piața modei. Ea are capacitatea să răspundă cu rapiditate la trendurile de pe scenele de modă, din social media sau chiar cele impuse de celebrități.
Caracteristicile principale ale fast fashion sunt:
- cicluri de producție extrem de rapide – Firmele pot să aducă pe piață noi colecții chiar și în câteva săptămâni. Diferența este semificativă față de firmele tradiționale care au nevoie de un an pentru a lansa o colecție.
- Prețuri scăzute – Ca urmare a acestei strategii de preț, cererea pieței este una extrem de ridicată.
- Vânzarea rapidă a stocurilor – Acestea sunt împrospătate constant astfel că potențialii cumpărători sunt obligați să acționeze cu rapiditate pentru a obține produsele dorite.
- O legătură palpabilă cu cultura populară (trendurile care există în prezent) – Distanța de la un trend la magazin este extrem de scurtă.
- etc.
Aceste produse sunt ieftine, de calitate mai slabă și nu au o durată lungă de viață. Din această cauză, se poate spune că ele favorizează consumerismul și ridică anumite semne de întrebare privind impactul asupra mediului.