Marketingul prin alianță (Alliance Marketing) este strategia prin care cel puțin două companii se asociază pentru împărțirea costurilor de promovare. Alianța poate să aibă caracteristici care să difere în funcție de afacerile implicate. Acestea pot să fie complementare, tehnologice sau să urmărească pătrunderea pe piețe noi. Parteneriatele nu sunt formate mereu din companii aflate pe picior de egalitate. Acest tip de marketing este utilizat frecvent de companiile din aceeași corporație.
De exemplu, putem observa frevent, în magazinele din România, pachete promoționale formate din sucuri Pepsi Cola și chipsuri Lays. Ambele bunuri sunt produse de corporația PepsiCo și au baze de clienți diferite. Există clienți care sunt în ambele baze de date, dar mulți dintre ei consumă doar un tip de produs. Cu ajutorul acestei strategii, PepsiCo încearcă să-și încurajeze clienții fideli să testeze ambele produse. Strategia permite creșterea volumului total de vânzări cu costuri minime de promovare.