HoReCa poate profita de revoluția verde pentru a-și diversifica sursele potențiale de venituri. Orice afacere din zona de ospitalitate, care dispune de parcare proprie, ar putea să ofere și servicii de încărcare pentru autoturismele electrice. Firmele ar beneficia și de avantaje indirecte, deoarece clienții care își încarcă autovehiculele vor consuma și produsele lor de bază. De exemplu, aceștia ar putea să se cazeze la hoteluri sau să servească masa la restaurantele care le oferă posibilitatea să-și alimenteze autovehiculele.
Instalarea de stații de încărcare în parcările firmelor nu este complicată. Pe piață există modele accesibile de stații de încărcare și specialiști care să se ocupe de instalarea acestora. Cu o mică investiție și un oarecare efort birocratic, restaurantele și hotelurile ar putea să înceapă să vândă electricitate către clienți.
Autovehiculele electrice schimbă piața
Într-o primă fază, după lansarea pe piață, cea mai mare problemă a autoturismelor electrice a constat în lipsa infrastructurii de alimentare. Ulterior, pe măsură ce au început să fie instalate stații, problema a devenit cea a duratei de încărcare. Producătorii de autovehicule au încercat să o abordeze cu ajutorul super încărcătoarelor. Dezvoltarea unei rețele de acest tip presupune costuri suplimentare și este puțin probabil să poată fi realizată suficient de repede.
Pentru majoritatea proprietarilor de autovehicule electrice alimentarea rămâne în continuare o problemă. Cei care locuiesc la case pot să le alimenteze mai ușor, pentru că își pot crea propria infrastructură. Proprietarii de autovehicule electrice care locuiesc în apartamente trebuie să investească timp în alimentarea vehiculelor. Ei trebuie să găsească stații libere și apoi să aștepte ca vehiculul să se încarce. Problema devine și mai serioasă când oamenii vor să călătorească pe distanțe mari. Traseul lor și perioadele de repaus devin dependente de stațiile disponibile.
Dezvoltarea infrastructurii va schimba piața, mai ales că stațiile de încărcare electrice au un mare avantaj față cele clasice. Ele pot fi instalate în orice zonă există rețele de energie electrică. Chiar dacă în prezent găsirea lor poate fi o provocare, în viitor ele ar putea să fie aduse în imediata noastră proximitate. Benzinăriile sunt poluante și le găsim foarte rar în imediata proximitate a zonelor locuite.
Stațiile de încărcare ar putea crește retenția clienților HoReCa
Crearea unei rețele de încărcătoare în parcările HoReCa ar elimina parțial dezavantajele deținerii acestui tip de autoturism. Aceasta ar produce modificări în comportamentul de consum al clienților. În prezent, o persoană care oprește la o benzinărie alocă 15-20 de minute pentru a-și alimenta vehiculul pe combustie. La o stație electrică se pierde și mai mult timp. Dacă firmele din HoReCa ar înțelege șansa pe care le-o oferă EV-urile, clientul potențial ar putea să-și lase autovehiculul la încărcat, în parcarea restaurantului preferat, în timp ce-și ia masa. Similar, acesta ar putea să-și alimenteze autoturismul în parcarea hotelului, în timp ce se odihnește.
Avantajele ar fi semnificative pentru firmele din industria ospitalității. Clienții s-ar orienta spre restaurantele și hotelurile care au stații de încărcare. Mulți dintre aceștia și-ar ajusta comportamentul de consum în funcție de rețeaua HoReCa. Ei ar alege restaurantele care i-ar scăpa de supliciul alimentării autoturismelor. Desigur, există riscul să apară clienți care să vrea doar să-și alimenteze autovehiculele. Dar acest risc poate fi combătut prin diferențierea prețurilor. De exemplu, un restaurant ar putea oferi prețuri mai atractive pentru cei care aleg să servească și masa.