Achiziția (Procurement) este procesul prin care, în cadrul unei organizații, sunt achiziționate materii prime, produse sau servicii. Procesul de achiziție este mai complex decât cel de cumpărături al unei persoane fizice. Relațiile B2B pot să fie extrem de complexe și dificil de implementat. Un proces de achiziție implică mai multe departamente dintr-o companie și are mai multe etape:
- cercetare piață;
- cerere ofertă;
- analiză ofertă;
- contractare;
- plată;
- servicii post-vânzare;
- etc.
De exemplu, o firmă care va cumpăra un echipament tehnologic de vârf de ultimă generație va beneficia de un set de servicii particulare. Producătorul echipamentului va ghida firma în procesul de instalare, va face instructajul echipei de exploatare și va oferi suport tehnic pentru perioada de garanție.
(2) Achiziția se poate referi și la procesul prin care o firmă cumpără o altă entitate. Aceasta poate fi integrată în structurile sale sau păstrată ca organizație cu personalitate proprie. În acest caz, scopurile achizițiilor sunt legate de dorința de extindere a pieței, de consolidarea afacerii etc.