Aversiunea față de risc (Risk aversion) se referă la preferința persoanelor fizice sau juridice pentru rezultatele care au un grad redus de incertitudine. Acest concept se referă la persoanele care nu sunt dispuse să-și asume riscuri semnificative când acționează. Indivizii care nu sunt dispuși să-și asume riscuri vor căuta să le evite. De exemplu, aceștia vor încerca să nu contracteze credite, nu vor practica sporturile extreme etc. Ei vor prefera să adopte comportamente sigure și predictibile, care le permit să-și planifice pașii.
Aversiunea față de risc a clienților poate să se constituie într-un avantaj pentru firme. Comportul previzibil și angajarea indivizilor la acțiuni cu rezultate certe ușurează capacitatea firmelor de a efectua predicții privind evoluțiile de pe piață. În plus, persoanele cu aversiune față de risc sunt mai puțin dispuse să experimenteze noi produse. Acest tip de clienți au o mai mare fidelitate față de brandurile cunoscute. O piață ușor de înțeles, face mai simplă administrarea unei afaceri.
Persoanele cu aversiune față de risc sunt mai previzibile și vor alege pe baza experiențelor anterioare. De obicei, evitarea comportamentelor riscante va genera recompense monetare mai scăzute. Același lucru este valabil și pentru pierderi, acestea vor fi mai reduse.