C2C e-commerce (Consumer to Consumer e-commerce) este un model de relație comercială între persoane fizice. După cum o spune și numele conceptului, acest tip de comerț are loc în mediul virtual. Relațiile C2C e-commerce presupun intermedierea unui terț, de tipul site-urilor de vânzări, schimburi sau licitații. Exemple de site-uri de acest tip sunt Okazii, OLX, Lajumatate, Alcopa Auction, eBay, Amazon etc.
Acest tip de comerț este luat în frecvent în vizor de către autoritățile fiscale pentru că nu este bine reglementat. Fiind vorba de relații între comercianți ocazionali, care nu sunt înregistrați juridic, fiscalizarea operațiunilor este extrem de dificilă. România încearcă să evalueze acest fenomen prin foarmarea unei noi baze de date. Astfel, printr-o modificare a legislației din 2022, curierii sunt obligați să raporteze la ANAF date privind livrările care sunt efectuate în regim ramburs.
Probabil, instituția intenționează să formeze o bază de date gigantică și să facă evaluări de risc. Persoanele care comercializează frecvent produse, la valori cumulare relativ ridicate, vor fi luate în vizor de instituția românească. Desigur, realizarea unei baze de date cu informații primite decalat și din surse multiple este un proiect extrem de dificil. Probabil că reușitele măsurii nu vor fi pe măsura așteptărilor.