Economia atenției (Attention economics) se referă la capacitatea umană de a interacționa cu elementele din mediul înconjurător care presupun atenție și concentrare mentală. Conform acestei abordări, atenția umană este o resursă economică rară și valoroasă. Din cauză că atenția este afectată de raritate, ea trebuie direcționată cu grijă într-un mediu cu o multitudine de stimuli. Prin tratarea atenției ca o marfă rară se creează oportunitatea aplicării teoriei economice în administrarea informațiilor.
Attention icons created by Freepik – Flaticon
Economia atenției poate fi utilizată în toate ramurile domeniului. O campanie de marketing poate fi gândită altfel dacă atenția este considerată o resursă rară. De exemplu, nu mai este suficient ca afișele stradale să fie afișate în intersecțiile aglomerate. indivizii se grăbesc, sunt atenți la telefoanele lor, la trafic și ratează informația de pe afișajul stradal. Marketerii trebuie să găsească soluțiile prin care să capteze atenția indivizilor. Cum atenția este o resursă rară, aceștia ar trebui să ofere un stimulent extrem de puternic ca să determine indivizii să le-o acorde. Un mesaj neconvențional sau șocant ar putea avea succes.
Efortul pe care îl depun firmele pentru a atrage atenția clienților potențiali poate fi observată în social media. Multe firme au oameni dedicați comunicării de pe aceste platforme.