Marketingul de guerilă (Guerilla Marketing) este o strategie de promovare a unor produse sau servicii prin utilizarea de tactici neconvenționale. Denumirea este inspirată de războiul de guerilă. Termenul a fost popularizat prin lucrarea din 1984 a lui Jay Conrad Levinson, „Guerrila Marketing”. Această strategie de marketing presupune utilizarea de tehnici variate pentru a stabili contacte directe cu clienții potențiali, cu scopul de ale provoca reacții emoționale care să îi determine să rețină mai ușor brandurile.
Similar războiului de guerillă și strategia de marketing se realizează în condiții de restricții bugetare și de tactici ieșite din comun. Acțiunile din cadrul marketingului de guerilă pot fi caracterizate prin costuri scăzute. Ele trebuie să fie realizate în locuri și momente neașteptate, pentru a beneficia de elementul surpriză.
Dezvoltarea social media a recalibrat acest tip de strategie pentru că permite realizarea lui în condiții avantajoase. Astfel, când are loc un eveniment neprevăzut, pe paginile unor branduri sunt realizate postări care le pun într-o lumină favorabilă. În funcție de impactul public al evenimentului, postarea se viralizează și produsul este promovat rapid la clienți extrem de variați. Cu costul unei postări inspirate, unele firme reușesc să se promoveze mai bine decât prin camapanii costisitoare. Desigur, pentru ca acest lucru să fie realizabil, firma trebuie să angajeze oameni de social media creativi și atenți la ce se întâmplă în spațiul public.