Marketingul educațional (Educational marketing) este un tip de strategie prin care sunt promovate către consumatorii potențiali produse educaționale. Acest tip de marketing promovează produse variate precum cursuri, cărți, filme și înregistrări educaționale, aplicații etc. Apariția acestei ramuri specializate a marketingului se explică prin dimensiunea pieței educaționale. Aceasta este evaluată la trilioane de dolari americani.
O caracteristică a acestui tip de marketing este că, de multe ori, nu se adresează beneficiarului. Când produsele educaționale se adresează copiilor, strategia de marketing este direcționată către părinții lor. În acest caz, se pune accentul pe beneficiile pe termen lung ale educației pentru copii. De exemplu, se pune accent pe faptul că abilitățile pe care le vor obține sunt dintr-un domeniu cu perspective de creștere în viitor.
De obicei, când beneficiarii sunt și decidenții achiziției produsului sau serviciilor, se pune accentul pe avantajele care pot fi obținute relativ rapid. De exemplu, există o multitudine de platforme educaționale care sunt specializate în a oferi programe de recalificare (Coursera, Udacity etc.). Acestea promit formarea rapidă a abilităților necesare obținerii unui loc de muncă bine plătit. Se pune accent și pe evidențierea salariilor medii din domeniul dorit. Unele platforme se ocupă chiar și cu intermedierea pe piața muncii.