Marketingul tranzacțional (Transactional Marketing) este strategia de afaceri care pune accentul pe maximizarea volumului și valorii de vânzare. În cadrul acestei strategii de marketing, relația pe termen mediu și lung cu clientul este mai puțin importantă. În schimb, se pune accentul pe tranzacțiile din prezent. Firma care utilizează strategia este interesată să vândă cât mai multe produse, unui număr cât mai mare de clienți. Ea va prioritiza mereu vânzarea de produse sau servicii în momentul prezent. Un agricultor care își desface marfa într-o piață publică se va concentra pe promovarea din prezent. Chiar dacă a avut clienți buni în trecut, produsele sale sunt perisabile și este în interesul său să le vândă cât mai repede.
Această strategie se pretează pentru orice afacere care dezvoltă produse și servicii unicat sau în serii limitate. Un concert va fi unic chiar dacă formația va reveni și în viitor pe aceeași scenă.
De exemplu, o agenție care organizează evenimente variate, care adresează clienții din segmente diferite, ar putea prefera o strategie de marketing tranzacțional pentru a putea maximiza vânzarea de bilete la fiecare eveniment. Ea nu este interesată ca la evenimente să participe clienții fideli, ci ca toate biletele să se vândă. Desigur, asta nu înseamnă că agenția nu își va forma o bază de date cu clienții din trecut. Prin aceasta, va putea ajunge cu ușurință la clienții potențiali.