Conceptul de trickflație (Trickflation) se referă la inflația generată prin tactici de înșelare a clienților. Termenul este format prin combinarea cuvântului „trick” (truc) și inflation. Tacticile care stau la baza trickflației presupun schimbarea formei, mărimii sau cantității unui produs pentru a ascunde o scumpire a produsului. Pot exista diverse combinații, precum reducerea cantității vândute și păstrarea prețului, schimbarea formei produsului pentru a crește prețul etc. Clienții ajung să creadă că plătesc pentru aceeași cantitate sau pentru una mai mare, dar, în realitate, costurile lor sunt mai mari.
Termenul poate fi considerat și o alternativă pentru conceptele de shrinkflație și skimpflație. Acesta nu este însă un sinonim perfect pentru nici unul dintre cele două concepte. Diferența principală este că, de obicei, în cazul trickflației are loc și o modificare a formei ambalajului. Modificarea formei face ca o creștere de preț sau o scădere de cantitate să fie mai ușor de acceptat. Practic, clienții sunt păcăliți să creadă că modificarea de preț este justificată.