Produsul greu vandabil (Hard to sell product) este acel bun sau serviciu a cărui achiziție presupune un proces îndelungat de decizie a clientului. De multe ori și tranzacția comercială este una de durată. Un imobil de lux poate să fie un produs greu vandabil. De exemplu, un castel se va vinde greu pentru că este o clădire masivă, greu de administrat și întreținut. Imobilul va fi scos pe piață o perioadă îndelungată, se vor organiza vizionări, clienții interesați vor trebui să pregătească o sumă de bani semnificativă etc.
Un client care își dorește un produs greu vandabil, va lua decizia achiziției doar după ce va chibzui îndelung. Problema cu aceste bunuri este că sunt foarte dificil de lichidat. Plasarea capitalului disponibil în astfel de produse vine cu riscul ca acesta să rămână blocat pe termen mediu și lung.
Alte bunuri și servicii sunt greu vandabile pentru că tranzacțiile presupun proceduri birocratice complexe. De asemenea, dificil de vândut sunt și produsele cu imagine negativă sau care provin dintr-o țară sancționată. De exemplu, autovehiculele Diesel se vând mai greu în Uniunea Europeană, după scandaul Dieselgate. Similar, vânzările de votcă rusească s-au prăbușit în majoritatea statelor occidentale, după ce Rusia a invadat Ucraina.