Creșterea organică (Organic growth) este un concept folosit în afaceri pentru a descrie dezvoltarea naturală a unei firme sau al bazei de clienți. Acesta se referă la procesul de dezvoltare al unei companiei care se realizează fără programe de accelerare sau aportul adus de fuziuni și achiziții. Creșterea organică se obține prin dezvoltarea liniară a capacității de producție dintr-o companie, prin creșterea numărului de clienți etc. Conceptul de creștere organică este utilizat pentru a înțelege cât dintr-o cotă de piață a fost obținut în urma investițiilor interne din firmă. Când se realizează o achiziție sau fuziune, firma obține acces direct la alte capacități de producție și baze de clienți.
Creșterea organică este folosită extrem de mult în social media și în dezvoltarea bazei de clienți a produselor software. Produsele software și de social media sunt dezvoltate treptat și atrag clienții unul câte unul.
Acest model de dezvoltare poate fi analizat ca alternativă la toate strategiile care presupun accelerarea.
Conceptul este inspirat din agricultură, mai precis din creșterea naturală a organismelor. Într-un proces de creștere naturală, nu se intervine asupra organismelor cu factori de accelerare. Planta își urmează evoluția firească, determinată de condițiile organice în care este răsădită.
O metodă recunoscută de creștere organică a firmelor este bootstrapping-ul.