Suveranitatea clientului (Consumer sovereignty) se referă la ideea că, într-un schimb comercial, individul care face achiziția are ultimul cuvânt. Oricât de mult ar investi un producător în dezvoltarea de bunuri economice, indiferent de preț și de funcționalități, clientul este cel care decide dacă va face achiziții. Dezvoltarea de produse și servicii care nu satisfac nevoi reale ale clienților nu are sens din punct de vedere economic. Conceptul de suveranitate a clientului este strâns legat de cel de validare a pieței. Practic, prin achizițiile efectuate, clienții validează modul în care au fost distribuite resursele pe piață.
Suveranitatea clientului este exprimată frecvent prin sintagma „Clientul este rege”. Ce înseamnă acest lucru? Că firmele au libertatea să lanseze diferite produse, să testeze diverse strategii, să facă promoții, dar că, în final, ultimul cuvânt este al clientului. Oricât de bună ar fi strategia firmei, aceasta va fi un eșec dacă produsele sale nu sunt cumpărate.
Conform conceptului de suveranitate a clientului, acesta este cel care controlează cu adevărat ceea ce se produce în economie. Clienții sunt cei care decid în privința propriei lor bunăstări, prin deciziile lor de consum. Prin coșul lor de consum ei influențează ceea ce se produce în economie. Altfel spus, consumatorii finali sunt cei care decid cum anume trebuie să fie distribuite resursele în economie.