SVB nu s-a prăbușit din cauza digitalizării, deși unii analiști s-au grăbit să tragă această concluzie. Instituția ar fi falimentat chiar și dacă ar fi fost organizată ca o bancă din anii 1990. Falimentul ei s-a dovedit însă o ocazie minunată pentru ca luddiții să se arate în public. Lupta lor cu tehnologia continuă nestingherită.
Ideea care s-a răspândit în mass-media a fost că digitalizarea băncii a permis accelerarea retragerilor, de către deponenți. Dacă retragerile ar fi trebuit efectuate la ghișeu, procedurile s-ar fi extins pe o perioadă mai lungă de timp și instituția s-ar fi putut salva. Această idee este o naivitate. SVB nu putea stopa retragerea rapidă a banilor nici dacă implementa peste noapte dosarul cu șină.
Expunerea pe titluri de stat era prea mare
Cei care au emis această opinie nu țin însă cont de faptul că banca era prea expusă pe titluri de stat pe termen lung. Acestea nu aveau cum să se aprecieze pe termen scurt și să ofere SVB ocazia să-și revină. De fapt, sunt șanse ca, pe fondul acestui faliment, FED să încetinească ritmul de creștere al dobânzii cheie. Cum între valoarea titlurilor de stat și nivelul dobânzii cheie este o relație inversă, falimentul va permite conservarea valorii acestor obligațiuni. Destul de probabil, în lipsa falimentului, FED ar fi crescut și mai mult dobânda, determinând reducerea valorii activelor SVB. Timpul câștigat prin trimiterea deponenților la ghișeu nu ar fi rezolvat problema băncii.
Silicon Valley Bank era specializată pe afaceri
Analiștii au omis și faptul că SVB nu se adresa publicului larg, ci unor persoane juridice. Altfel spus, dacă banca nu ar fi fost digitalizată, clienții săi ar fi avut consultanți dedicați. Da, start-up-urile nu ar fi retras banii cu ajutorul unei aplicații, dar ar fi fost suficient să facă solicitări telefonice. În cadrul apelurilor ar fi făcut cereri de transfer bancar. Poate că procesul ar fi durat cu câteva zeci de minute mai mult, dar rezultatul ar fi fost același. SVB ar fi fost devalizată cu rapiditate.
Cei care au condamnat digitalizarea băncii își imaginează că reprezentanții firmelor s-ar fi așezat la coadă și ar fi completat ordine de plată. Acestea ar fi fost apoi plimbate printre birouri și procesate cu greutate.