Hypermarketul este un magazin cu amănuntul de mari dimensiuni, cu autoservire și spații de parcare, situat de obicei în afara orașelor. Suprafața unui hypermarket începe de la cel puțin 5000 de metri pătrați și poate trece de 20.000 de metri pătrați. De obicei, spațiul este organizat pe un singur nivel. Astfel este facilitată manipularea produselor și circulația clienților. În principiu, într-un hypermarket se găsesc produse extrem de diversificate, clienții având posibilitatea să aleagă dintr-o mare varietate de produse și branduri. În mod normal, într-un magazin de acest tip ar trebui să se găsească peste 25.000 de sortimente de produse. Într-un hypermarket pot fi găsite, de obicei, produse care să acopere aproape toate necesitățile umane. Ideea din spatele acestui concept de magazin a fost crearea unui loc în care un client să-și poată face simultan toate cumpărăturile pentru locuința sa.
Dezvoltarea comerțului online și a serviciilor de curierat sunt cea mai mare amenințare pentru acest tip de magazine. Aceste două trenduri au schimbat comportamentul de consum al clienților. Tot mai mult, indivizii preferă să comande online și să economisească timp prin utilizarea magazinelor de proximitate. Unele lanțuri de hypermarketuri au început să-și reducă dimensiunea pentru a se adapta la noul trend de pe piață. Trendul pare ireversibil pentru că magazinele online pot funcționa din depozite cu spațiu optimizat.