Un produs marca magazinului (Store Brand Product) este unul care se vinde sub brandul unui retailer. Marile lanțuri de magazine negociază cu producătorii din diverse industrii și lansează game de produse sub marcă proprie. În cadrul negocierii ei își asumă să cumpere și să vândă volume extrem de mari din produsele respective. Astfel el pot obține reduceri semnificative și poate oferi produsele la prețuri extrem de competitive.
De obicei, producătorii acestor bunuri sunt anonimizați. Acest fapt conferă un avantaj suplimentar lanțurilor de magazine. Dacă apare un conflict cu unul dintre producători, el poate fi înlocuit cu ușurință. Clienții nu vor afla că produsul este realizat de către altcineva și vor continua să-l cumpere.
Aceste produse sunt poziționate în proximitatea celor mainstrem. Astfel, în funcție de lanțul de magazine ele pot să aibă o imagine care tinde spre low cost sau chiar spre premium.
Produsele marca magazinului sunt extrem de populare în perioadele dificile economic, cum ar fi cele cu inflație persistentă. Gospodăriile cu probleme financiare renunță la produsele premium sau super-premium în favoarea celor marca magazinului. Aceasta este o soluție pentru conservarea puterii de cumpărare. Gospodăriile pot să-și păstreze aceeași structură a consumului, în contextul constrângerilor bugetare existente.