Gondola

Gondola (Gondola) este un raft cu spații pentru vânzare pe ambele părți, folosit pentru împărțirea magazinului și crearea de culoare. Rafturile gondolă urmăresc să maximizeze utilizarea spațiului magazinului și să dirijeze traficul de clienți spre zonele de interes. Anumite poziționări în cadrul gondolelor cresc șansele de achiziție și sunt mai solicitate de către firme.

De obicei, rafturile de tip gondolă au produse pe ambele părți și sunt utilizate atât pentru afișarea produselor, cât și pentru crearea de culoare și spații distincte de vânzare. Astfel li se oferă clienților posibilitatea să viziteze magazinul într-o anumită succesiune, utilizând cărucioare. Gondolele sunt așezate în funcție de produsele pe care le afișează într-o ordine gândită să maximizeze vânzările. În timp, după ce clienții își formează un trasee optime, multe magazine schimbă ordinea gondolelor. Reașezarea are drept scop expunerea clienților la o gamă cât mai variată de produse.

Acest sistem poate fi observat și în hypermarket-urile din România. Gondolele sunt grupate în raioane specializate și chiar și cel mai simplu traseu, de la intrare la casa de marcat, ne expune la o mare varietate de produse.

Gondola

Retail store icons created by GOWI – FlaticonAșezarea produselor în gondole nu este așa simplă cum pare. Există o specializare economică dedicată așezării produselor în gondole,  merchandising-ul. Modul în care sunt așezate produsele poate impulsiona vânzarea unor bunuri în detrimentul altora sau poate determina achizii de impuls. Specialistul în așezarea produselor este merchandiser.