Prin consum de răzbunare (Revenge consumption) înțelegem situația în care, în urma unui eveniment declanșator, cererea pentru anumite produse sau servicii crește și rămâne la niveluri extrem de ridicate. Cererea suplimentară este generată de un eveniment major care a afectat capacitatea de consum a indivizilor. Aceștia se răzbună pe imposibilitatea de a consuma și cumpără cantități ridicate din anumite produse sau servicii. A nu se confunda conceptul cu cel de consum de compensare. Conceptul a fost creat după pandemia COVID-19. Sistemul de restricții impus în întreaga lume a împiedicat indivizii să aibă un consum bazat pe preferințele lor. După ridicarea acestor restricții, o mare parte a populației lumii a început să consume cu furie produse și servicii la care nu au avut acces. Cererea suplimentară a pus presiune pe prețuri și a contribuit la fenomenul inflaționist prin care trecem.
Consumul de răzbunare a generat probleme economice majore, printr-un efect Bullwhip. Astfel, mulți producători au interpretat creșterea de cerere ca fiind una permanentă. Aceștia au început să facă investiții în infrastructură și stocuri, declanșând un efect amplu în întregul lanț logistic. Întoarcerea cererii la niveluri normale pune sub semnul întrebării investițiile făcute.
Acest concept se mai întâlnește și sub numele de cheltuieli sau cumpărături de răzbunare.