O piață hiper-competitivă (Hyper-competitive market) este una pe care firmele se concurență agresivă, se inovează cu rapiditate și se schimbă tehnologiile de producție. Prin acest comportament firmele urmăresc să-și asigure avantaje competitive față de concurenții lor. Pe astfel de piețe, există și o competiție pentru obținerea cât mai multor brevete. Prin acestea companiile urmăresc să-și asigure exclusivitatea anumitor direcții de dezvoltare. De exemplu, acestea pot urmări blocarea accesului concurenților la o anumită tehnologie inovativă.
Dintre caracteristicile principale ale unei piețe de acest tip, menționăm:
- Progrese tehnologice accelerate – Companiile investesc constant în Cercetare & Dezvoltare și efectele sunt vizibile pe piață.
- Cicluri scurte de viață a produselor – Companiile lansează frecvent produse inovative, fapt care determină retragerea bunurilor mai vechi, uzate moral.
- Strategii agresive de prețuri – Firmele vor încerca să-și majoreze cotele de piață cu strategii de preț agresive.
- etc.
Pentru a supraviețui pe piețele hiper-competitive, firmele trebuie să fie dispuse la efort prelungit, la investiții constante și, în plus, să aibă capacitatea să-și revină rapid din eșecuri.