Conceptul de vânzare indirectă (Indirect Selling) se referă la un model comercial în care bunurile sunt vândute cu ajutorul unor intermediari specializați. Această strategie presupune utilizarea unuia sau mai multor intermediari. De exemplu, aceștia pot fi vânzători en-gros, agenți cu amănuntul. Această strategie permite ajungerea la mai mulți clienți decât în cazul vânzării directe. Producătorii ajung la mai mulți clienți pentru că utilizează rețeaua comercială a intermediarilor. De exemplu, un producător care vinde prin rețeaua Kaufland va putea să desfacă produse în peste 100 de magazine. El va ajunge simultan la milioane de clienți potențiali.
De multe ori, pentru a putea să vândă prin rețele specializate producătorii vor trebui să asigure niveluri minimale de producție. De exemplu, ei vor trebui să asigure produse pentru toată rețeaua de magazine în care desfac produse. Vânzarea indirectă presupune și o complexitate logistică mai mare. Produsele trebuie să poată fi transportate cu ușurință de la fabrici la depozitele specializate sau la magazine.