Piața adresabilă totală (Total Addresable Market – TAM) se referă la cererea totală potențială a unui produs sau un serviciu. Altfel spus, este vorba despre fiecare agent al cererii care ar putea achiziționa un anumit produ sau serviciu. Aceasta mai este cunoscută și sub numele de piața disponibilă totală. Cererea totală de pe piață poate fi exprimată ca număr de unități sau ca valoare absolută. Este vorba de o cotă de piață care ar putea fi atinsă doar în mod ipotetic. În realitate, acest nivel al pieței nu poate fi atins niciodată. Vor exista mereu clienți potențiali care vor refuza să facă achiziții și vor căuta alternative.
De exemplu, pe piața smartphone-urilor vor exista mereu clienți potențiali care nu vor cumpăra aceste echipamente, chiar dacă și le permit. Ei preferă produse alternative, precum telefonul fix, laptopul sau, în unele cazuri, refuză total utilizarea tehnologiei.
Indicatorul TAM este esențial în elaborarea strategiilor de creștere ale firmei. El este utilizat pentru a semnala perspectivele de creștere ale pieței, dacă s-ar reuși conversia clienților potențiali în unii care să facă achiziții. De exemplu, atunci când o firmă este de vânzare sau caută investitori, indicatorul poate fi utilizat pentru a scoate în evidență potențialul ei.
Piața totală o cuprinde pe cea de desfacere totală, care la rândul ei o include pe cea accesibilă.