Piața disponibilă totală (Total Available Market – TAM) sau piața adresabilă totală cuprinde cererea totală pentru un produs sau serviciu. Cererea totală a pieței poate fi exprimată ca număr de unități sau ca valoare absolută care ar putea fi atinsă. Desigur, este vorba despre un potențial maxim care nu poate fi concretizat niciodată. Vor exista mereu clienți potențiali care nu vor face achiziția. Practic, aceasta este piața totală existentă, la care o firmă ar putea aspira doar dacă nu ar avea deloc concurenți și clienții ar putea fi determinați să facă achiziții. Ocuparea întregii piețe este o misiune imposibilă, pe care nici măcar firmele monopoliste nu reușesc să o realizeze. Chiar și în condiții de monopol, vor exista indivizi care nu vor fi interesați de produsele firmei.
Indicatorul TAM este esențial în elaborarea strategiilor de creștere ale firmei. El este utilizat pentru a semnala perspectivele de creștere ale pieței, dacă s-ar reuși conversia clienților potențiali în unii care să facă achiziții. De exemplu, atunci când o firmă este de vânzare sau caută investitori, indicatorul poate fi utilizat pentru a scoate în evidență potențialul ei.
Piața totală o cuprinde pe cea de desfacere totală, care la rândul ei o include pe cea accesibilă.