Strategia Oceanului Albastru (Blue Ocean Strategy) presupune ca o companie să urmărească simultan să se diferențieze și să-și diminueze costurile de producție, în încercarea de genera apariția unui nou segment de piață. Cel mai bun mod de diferențiere constă în inovarea produselor. Prin această strategie se urmărește dezvoltarea și cucerirea unor segmente noi de piață, în care nu există o concurență relevantă. Dezvoltarea unui nou segment îi permite unei firme să-și formeze avantaje competitive de durată. Doar aceasta are know-how-ul necesar și competiția va avea nevoie de timp pentru a acumula cunoștințele necesare. Firmele care intră primele pe aceste piețe au posibilitatea să le controleze pe termen scurt și mediu și să le exploateze comercial. Aceste noi piețe sau segemente sunt denumite Oceane Albastre.
Strategia Oceanului Albastru se bazează pe ideea că, deoarece majoritatea piețelor funcționează ca Oceane Roșii, firmele trebuie să inoveze pentru a putea crește. O firmă care dorește să își majoreze cota de piață într-un Ocean Roșu se va confrunta cu o concurență acerbă. Acestea sunt piețe mature pe care activează un număr ridicat de firme cu expertiză specifică. Pe aceste piețe, investițiile în promovare vor fi semnificative și nu va exista siguranța recuperării lor.