Un venit anual recurent (Annual recurring revenue – ARR) este un indicator specific SaaS prin care se estimează încasările din subscripții pentru un an de zile. El se referă la clienții care au contracte multianuale, deci care vor face plata abonamentului cu regularitate. Cu date legate de numărul de contracte multianuale existente, încasările medii, numărul de noi contracte și rata de renunțare, companiile pot să facă prognoze precise privind încasările viitoare. O cunoaștere aprofundată a fluxului de numerar permite o mai bună planificare a operațiunilor curente și de dezvoltare.
Acest indicator este esențial în aprecierea potențialului companiilor SaaS. Pe baza lui se pot face aprecieri credibile privind potențialul de creștere al firmelor. Valoarea unei companii SaaS depinde de numărul de clienți stabili, care utilizează produsele software pe termen mediu și lung. Păstrarea unui număr ridicat de clienți cu subscripții anuale este critică pentru veniturile companiei SaaS.
În industria IT, există multe firme care funcționează pe baza de contracte multianuale. De exemplu, firmele care oferă servicii de conferințe video se bazează frecvent pe contracte multianuale. De asemenea, majoritatea companiilor cu produse software care rulează în cloud oferă și posibilitatea plății anuale a subscripției. În același timp, acestea oferă și posibilitatea contractelor cu plată lunară, deci în cadrul lor se vor folosi ambii indicatori.