O companie Zombi (Zombie company) este o firmă care se află în prag de insolvență. Aceasta obține suficiente venituri pentru a-și asigura supraviețuirea, dar nu-și permite să finalizeze sau să înceapă proiecte de dezvoltare. Din punct de vedere economic, activitatea acestor firme se restrânge sau, în cele mai bune cazuri, stagnează. Investițiile în acest tip de firme sunt considerate extrem de riscante, pentru că există riscuri majore ca proiectele lor de creștere să nu se materializeze în timp util.
Companiile Zombi nu au perspective reale de reformare. Acestea au însă acces la diferite fluxuri de resurse prin care își asigură funcționarea. În mod ideal, acestea ar trebui să își lichideze toate operațiunile care nu sunt eficiente și activele asociate. În plus, ar trebui să se concentreze strict pe operațiunile care au potențialul să le asigure supraviețuirea.
Companiile Zombi pot fi atât publice, cât și private. Acestea apar în domeniul public atunci când oferă anumite produse sau servicii publice care nu sunt oferite de alte companii de pe piață. În mediul privat, start-up-urile finanțate prin capital de risc sunt mereu în pericol să se transforme în companii zombie. Dacă acestea nu reușesc să-și lanseze produsele inovatoare pe piață, funcționarea lor va fi limitată de fondurile pe care le pot ridica.