Skimpflația (Skimpflation) este un concept care se referă la o formă ascunsă a inflației. În original, termenul este format din cuvintele „skimp” (a drămui) și „inflation” (inflație) și s-ar traduce prin inflația reducerii costurilor. Fenomenul de skimpflație apare când producătorii, pentru a păstra aceleași prețuri, reduc complexitatea bunurilor sau le confecționează din resurse mai ieftine. Aparent produsele și serviciile se vând la aceleași prețuri, dar, când au complexitate mai mică, consumatorii sunt obligați să utilizeze o gamă mai mare de bunuri pentru a-și satisface aceleași nevoile. Produsele din resurse cu calitate slabă au durată scurtă de viață și obligă clienții să facă achiziții repetitive.
Conceptul de skimpflație nu trebuie să fie confundat cu cel de shrinkflație, care se referă strict la ajustarea cantităților vândute. Skimpflația este mai amplă pentru că presupune reducerea costurilor în orice manieră. Ea are un efect direct în calitatea produselor realizate.