Categorii
Primii pași

Antreprenorul aspirant trebuie să analizeze piața

Antreprenorul aspirant trebuie să analizeze piața pentru a înțelege dacă investiția pe care o plănuiește are sens. Dacă un antreprenor ar analiza unele aspecte legate de afacerea lui viitoare, ar putea să-și reducă riscul de faliment.

Antreprenorul aspirant trebuie să analizeze piața țintă, ca să poată aprecia șansele de succes ale investiției pe care o plănuiește. Dacă acesta nu a mai fost implicat în dezvoltarea unei firme, este posibil ca viziunea lui asupra lumii afacerilor să fie una romanțată.

Ce anume ar trebui să analizezi ca antreprenor aspirant, atunci când intenționezi să lansezi o afacere nouă? Pentru un om de afaceri este important să înțeleagă cum funcționează o firmă, ce obligații legale are, ce documente trebuie să realizeze etc. Dar acestea sunt aspecte care pot fi delegate unor angajați din zona administrativă. Mai important ar fi să înțeleagă contextul și piața pe care intenționează să activeze, pentru că aceste informații pot să facă diferența între succes și eșec.

Un antreprenor aspirant ar trebui să efectueze cercetări în mai multe direcții.

Să studieze piața

Micul antreprenor ar trebui să analizeze piața din zona în care intenționează să deschidă o afacere. Acesta ar trebui să aloce timp pentru a observa viața din zona vadului comercial în zile diferite ale săptămânii și să încerce să răspundă la câteva întrebări:

  • Câte afaceri similare există în zona în care dorește să antreprenorul să opereze?
  • Cât de des sunt solicitate serviciile/produsele concurenților, de către clienți?
  • Afacerilor concurente sunt înfloritoare?
  • Angajații concurenților par mulțumiți la locul de muncă?
  • Cât de mult consumă în medie un client al concurenților?

Cercetarea poate fi extinsă și prin analizarea datelor publicate de către Ministerul Finanțelor. Este foarte important ca un antreprenor să afle dacă firmele care activează pe piața de care este interesat au înregistrat în anii precedenți profit sau pierdere. Aceștia pot să creadă că afacerea lor va fi mai bună ca a competiției, dar le-ar fi util să afle cum au evoluat concurenții lor în anii precedenți.

Să analizeze disponibilitatea forței de muncă

Antreprenorii aspiranți ar trebui să se intereseze de disponibilitatea forței de muncă în regiunea lor. De exemplu, ar putea să-și analizeze viitorii concurenți și să le verifice anunțurile de angajare. Le-ar fi util să încerce să afle cât de repede reușesc aceștia să-și găsească salariați. Când aceștia nu reușesc să găsească salariați, este posibil ca forța de muncă în industrie să fie indisponibilă sau ca nivelul pretențiilor salariale să nu fie sustenabil. Dacă în regiune există o problemă structurală cu resursele umane, afacerea se va naște cu o problemă. Antreprenorul aspirant trebuie să găsească o soluție la această problemă.

Să se asigure că are acces la furnizori

Înainte de a intra pe o piață, un antreprenor aspirant ar trebui să se documenteze referitor la disponibilitatea furnizorilor pentru afacerea sa. Dacă furnizorii necesari afacerii sunt rari în zonă și este necesară aprovizionarea de la distanță, administrarea afacerii va deveni problematică.

Lipsa furnizorilor sau o relație preferențială a concurenților cu aceștia ar putea constitui o problemă majoră în existența companiei. Pentru o firmă care intenționează să intre pe o piață este necesar să se poată aproviziona în condiții optimii.

Să anticipeze trendurile pe termen lung

Un antreprenor ar trebui să aibă în vedere și perspectivele pe termen lung. Dacă industria este în declin, atunci perspectivele de creștere ale firmei sunt extrem de scăzute. De asemenea, acesta ar trebui să analizeze modul în care evoluează cererea din zonă pentru produsele sau serviciile pe care intenționează să le lanseze pe piață. Este populația orașului în care urmează să fie deschisă afacerea este în creștere sau în scădere? În cele mai multe localități din țară există un declin al populației. Dacă aceasta este situația și pentru zona avută în vedere de antreprenorul aspirant, acesta ar trebui să se gândească la cum anume ar putea să ajungă la clienții potențiali din alte zone.

Antreprenorul aspirant trebuie să analizeze piața pentru că, înainte de a face orice investiție, trebuie să înțeleagă ce-și asumă. Cele mai multe investiții nu sunt inovative și există exemple de afaceri pe piață. Analiza concurenților noștri viitori ne oferă informații despre piață și despre cum putem face cât mai puține greșeli. Cu un plan bine pus la punct și înțelegerea nevoilor clienților, șansele noastre de succes cresc.

De Gabriel

Sunt economist și scriu aici în timpul liber. Nu sunt infailibil și continui să învăț din greșelile mele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *