Prin adoptare tehnologică (Technological adoption) înțelegem un model care descrie cum clienții potențiali acceptă să folosească un produs nou. Ritmul în care clienții potențiali adoptă produsele noi diferă în funcție de caracteristicile demografice și psihologice ale subgrupurilor. Nu toți clienții potențiali sunt dispuși să testeze un produs nou, chiar dacă și-l doresc. Ei nu vor să-și asume riscuri legate de eventualele probleme de funcționare ale produselor. În plus, produsele inovative tind să fie mai scumpe după lansare. Înainte de a cumpăra produsul, mulți vor aștepta să vadă ce grad de satisfacție au noii clienți.
În funcție de clasificare, pot exista patru sau cinci valuri ale adoptării tehnologiei. Acestea sunt:
- valul inovatorilor (Innovators); Categoria apare doar în unele clasificări.
- valul adoptatorilor timpurii (Early Adopters);
- valul majorității timpurii (Early Majority);
- valul majorității târzii (Late Majority);
- valul întârziaților (Laggards).