Bunurile complementare (Complementary goods) sunt produse și servicii care sunt utilizate (consumate) împreună. De exemplu, bun complementar poate fi orice produs utilitar la care se folosesc rezerve nestandardizate. La un nivel mai generic, putem vorbi de exemple precum autovehiculele și combustibilii sau cauciucurile de iarnă. Utilizarea cauciucurilor sau a benzinei, în lipsa autovehiculului, ar fi un non-sens. De obicei, bunurile complementare au o elasticitate încrucișată a cererii negativă. Astfel, creșterea prețului unui bun va atrage după sine o scădere a cererii pentru produsul complementar.
Pentru a înțelege mai bine cum funcționează produsele complementare putem folosi un exemplu din prezent. Astfel, criza energetică din timpul pandemiei COVID-19, amplificată de războiul din Ucraina a generat o penurie a gazului metan. Pentru că nimeni nu poate prezice amploarea acestei crize și costurile asociate, mulți români s-au orientat spre surse alternative de energie.
De exemplu, a avut loc o creștere exponențială a cererii de lemne de foc. Interesul pentru lemne de foc a apărut chiar și la gospodăriile care nu aveau sau renunțaseră la sobe. Efectul firesc a fost o creștere a cererii pentru produsele complementare lemnelor de foc, adică sobelor. Prețul multor echipamente de acest gen s-a dublat în ultimul an, pe fondul creșterii cererii.