Bunurile de folosință îndelungată (Durable goods) sau durabile sunt produsele care se consumă greu și nu presupun achiziționări frecvente. În retail, norma este că aceste bunuri de folosință îndelungată au durata de viață de cel puțin trei ani de zile. De exemplu, în categoria produselor de folosință îndelungată pot fi incluse televizoarele, mașinile se spălat rufele, frigiderele etc.
Pentru că aceste produse au o durată de viață lungă, strategia de vânzări este ceva mai complicată. Astfel, dacă o firmă nu realizează produse fiabile, clienții nu vor face și alte achiziții. Pe de altă parte, dacă produsele sunt extrem de fiabile, clienții nu vor avea nevoie să-și înlocuiască echipamentele. Chiar și în acest caz, al clienților fericiți, vânzarea de noi produse se va dovedi dificilă. Aceștia nu vor avea nevoie de echipamente noi, datorită fiabilității celor vechi.
Soluția optimă pentru firme este să dezvolte produse inovative, cu noi funcții, care să determine clienții să-și schimbe echipamentele funcționale. De exemplu, în contextul dezvoltării inteligenței artificiale, producătorii ar putea pune accentul pe echipamente care ar putea fi integrate în locuințe smart.