O companie dinozaur (Dinosaur company) este o firmă care există de mult timp pe piață și nu inovează produse. Conceptul a fost propus pentru a deosebi vechile companii de unicorni. Aceste companii sunt mari, vechi și nu sunt capabile să adapteze la subtilitățile noii economii. Ele au o bază solidă de clienți și continuă să fie profitabile. Din păcate, pentru că nu au capacitatea să inoveze, aceste firme nu au perspective semnificative de creștere.
Prin referința la dinozauri se subliniază faptul că aceste companii continuă să facă afaceri în mod tradițional. Se sugerează că aceste firme au rămas neschimbate din timpuri străvechi. Incapacitatea acestor firme de a se adapta la noile cerințe ale pieței le poate duce la faliment.
De exemplu, Kodac a considerat că are o poziție extrem de bună pe piață și a acordat un interes marginal tehnologiei digitale. În final, firma a ajuns să dispară de pe piață.
Un fenomen similar poate fi observat și pe piața autovehiculelor. Producătorii tradiționali de autoturisme au considerat că pot continua să exploateze motoarele termice pe termen lung. S-a dovedit că au greșit atunci când dezvoltarea producătorilor de autoturisme electrice, precum Tesla, le-a pus în pericol existența.