Procesul de due diligence al clienților (Customer due diligence) este o verificare efectuată înainte de începerea unor relații de afaceri. Această variantă de due diligence este utilizată pentru clienții potențiali cu valoare comercială mare și presupune verificarea acestora din punct de vedere al legalității. Se urmărește evitarea asocierii cu clienți implicați în activități ilegale precum spălarea de bani, terorismul, traficul de droguri etc. De asemenea, verificarea bonității clienților este esențială pentru vânzători.
Procesul de due diligence al clienților este întâlnit frecvent pe piață. El apare la orice achiziție de companie care activează într-un domeniu cu costuri ridicate de obținere a clienților. Putem lua ca exemplu vânzarea unei companii locale de televiziune prin cablu către un jucător mare de pe piață. Infrastructura tehnică și echipa ar putea fi înlocuite cu ușurință de compania mare. Aceasta are expertiza și puterea financiară să o facă. Elementul principal al tranzacției este constituit din clienții micii companii, prin care își asigură din start o cotă pe piața locală. În acest context este necesară verificarea în detaliu a bazei de clienți pentru a se verifica dacă este stabilă și nu formată înainte de vânzare. În acest domeniu, migrația clienților între companii nu este extrem de facilă. Astfel, cumpărătorul evită să facă o investiție semnificativă în infrastructură pe o piață pe care atragerea clienților este dificilă.