Due diligence al vânzătorului

Due diligence al vânzătorului (Vendor due diligence) este procesul prin care firma pe punctul să fie achiziționată își verifică achizitorul. Prin acest proces de due diligence se verifică stabilitatea și performanța financiară a companiei care face achiziția. De asemenea, procesul poate fi efectuat și în cadrul relațiilor comerciale dintre cel puțin două părți. În acest scenariu, se verifică dacă vânzătorul este unul serios și dacă are capacitatea să opereze tranzacția. Acest proces este efectuat, de obicei, de către un expert care nu are relații de afaceri cu cele două firme.

due diligence al vânzătorului
Ecommerce icons created by Freepik – Flaticon

Verificarea antecedentelor unui vânzător are sens la fiecare tranzacție majoră care presupune plata unui avans consistent. Cumpărătorul este îndreptățit să afle dacă potențialul său furnizor a avut probleme în trecut. Probleme anterioare precum întârzieri în livrare, calitate discutabilă a produselor, modificarea condițiilor contractuale sau conflicte legale sunt de interes pentru clientul potențial.

De asemenea, o importanță majoră o oare și mărimea furnizorului. Acesta poate să aibă un istoric impecabil, dar dacă se angajează la o comandă pe care nu o poate onora, din cauza mărimii sale, clientul ar putea avea dificultăți. Este ușor de preconizat faptul că, în acest scenariu, clientul se poate aștepta la întârzieri în livrare care îi pot afecta propria performanță.