Due diligence comercial (Commercial due diligence) este un proces de verificare întreprins de către o companie pentru a verifica potențialul comercial al unei firme pe care intenționează să o achiziționeze. Acest proces de due diligence are o mare complexitate pentru că oferă o perspectivă completă a mediului intern și extern al unei companii. Prin analiza potențialului comercial obținem o perspectivă de ansamblu a poziției companiei pe piață. Astfel, pot fi identificate perspectivele sale de vânzări, de creștere și de dezvoltare pe această piață.
În cazul companiilor locale, se poate verifica inclusiv vadul lor comercial. O firmă bine amplasată va avea potențial comercial superior. Prin achiziționarea acesteia, cumpărătorul va avea acces direct la locurile căutate de clienți.
Prețul de vânzare al companiei va fi influențat direct de potențialul său comercial. O companie care are un trend pozitiv al vânzărilor și potențial de creștere pe piață va fi mai atractivă. Cumpărătorul firmei știe că are posibilitatea să dezvolte afacere. Dacă piața este una în declin, prețul de vânzare va fi semnificativ mai scăzut. În acest caz, prețul va depinde și de rata de declin a pieței. Dacă aceasta este ridicată, prețul va fi mai scăzut.