Duopol (Duopoly)

Un duopol (Duopoly) este o formă a pieței de oligopol în care există doar două firme ofertante. În mod obișnuit, firmele de pe piața de duopol au comportamente extrem de competitiv. Pentru că ne aflăm într-o situație cu o singură firmă concurentă, apar frecvent cazuri de spionaj industrial. Exemple din viața reală, care ne confirmă acest fapt, sunt Boeing și Airbus, Visa și Mastercard, Coca Cola și Pepsi Cola etc.

Dacă firmele dintr-un duopol (Duopoly) ar ajunge la o înțelegere, atunci relațiile de pe piață ar deveni similare celor de pe o piață de monopol. Acestea ar putea să cadă la înțelegere privind cantitatea livrată pe piață și prețurile de vânzare. Firmele decid cât să producă fiecare și clienții sunt obligați să accepte prețul impus de ele.

De obicei, piețele de duopol sunt extrem de reglementate sau tehnologizate și accesul pe acestea este extrem de dificil. Dacă accesarea acestor piețe ar fi facilă, noi firme ar crește oferta și duopolurile ar dispărea.