Fluiditatea pieței (Market fluidity) se referă la ușurința cu care cumpărătorii și vânzătorii pot să tranzacționeze pe piețele financiare fără să determine o creștere a fluidității prețurilor. Nivelul de fluiditate al pieței poate afecta eficiența și stabilitatea pieței.
Când piața are nivel ridicat de fluiditate înseamnă că sunt activi un număr mare de cumpărători și vânzători. În acest caz, barierele sunt scăzute și tranzacțiile sunt executate rapid.
Pe o piață cu nivel scăzut de fluiditate volumele comercializate vor fi mici, costurile de tranzacții ridicate etc. În acest caz, tranzacțiile semnificative pot crea distorsiuni majore de prețuri.
În ultimii ani, pe fondul democratizării tranzacțiilor cu acțiuni, nivelul de fluiditate al pieței financiare a crescut la un nivel fără precedent în istorie. Cu utilizarea unor platforme precum Robin Hood sau Revolut, indivizii pot tranzacționa acțiuni.
De asemenea, platforme precum cele de finanțare participativă au contribuit la creșterea nivelului de fluiditate de pe piețele de capital.