Strategia de Hijack Marketing sau Marketingul de Deturnare constă în folosirea unui eveniment public, a unei reclame sau a unui context existent pentru promovarea unui alt produs sau brand. Acest tip de strategie implică identificarea și exploatarea unui eveniment existent, de interes pentru publicul țintă. Hijack Marketingul presupune „promovarea fulgerătoare” a brandului, înainte ca organizatorii să poată reacționa. Marketingul de deturnare este o soluție pentru companiile care nu dispun de resursele necesare pentru o promovare clasică.
Strategia ridică probleme de etică, deoarece presupune exploatarea resurselor altor firme.
Forme la scară mai mică ale acestei strategii pot fi observate la evenimentele organizate de primării. Aceste manifestații atrag un public larg și sunt atractive pentru firme care încearcă să se promoveze. Vedem frecvent în cadrul acestor evenimente promoteri care distribuie mostre și pliante. Din păcate pentru ei, acesta nu este cel mai bun mediu pentru aplicarea unei strategii de marketing de deturnare. Participanții care se adună la astfel de evenimente formează un grup prea eterogen, deci șansele ca firmele să ajungă la clienți țintă sunt relativ scăzute.
Succesul strategiei de hijack marketing este condiționat și de identificarea unui eveniment relevant. În acest caz, compania care încearcă să deturneze evenimentul știe că se adresează unor clienți țintă.