Holdingul (Holding Company) este o formă de integrare verticală în care o companie deține suficiente acțiuni sau părților sociale în alte firme pentru a putea controla strategiile și superviza managementul. De obicei, firmele care sunt parte într-un holding își păstrează propria identitate. Acestea au propriul mod de organizare și piețele de desfacere și aprovizionare. Compania mamă nu se implică în administrarea de zi cu zi a filialelor. În plus, aceasta nu răspunde pentru pierderile filialelor astfel că, în caz de faliment, nu pot fi urmărite de creditori. Deci, din punct de vedere al riscurilor asumate, acest tip de companie este preferabilă unei firme internaționale cu sucursale în toate țările adresate.
De obicei, holdingul există cu scopul exclusiv de a controla alte companii. Acesta nu produce nimic și deține acțiuni de la diferite firme. Pentru reducerea responsabilității, companiile de acest gen sunt înregistrate ca SRL-uri.
Formarea unui holding este o modalitate de extindere a unei companii pe plan extern, prin care riscurie sunt minimizate. Dacă o firmă din cadrul companiei nu va da rezultatele scontate, acestea vor afecta doar parțial imaginea companiei mamă. Aceasta din urmă va putea să își protejeze mult mai eficient evaluarea pe piața bursieră. De asemenea, tiscul ca acționarii să fie deranjați de o investiție neinspirată va fi mai scăzut.
(2) Conceptul de holding se poate referi și la portofoliul diversificat de acțiuni deținut de un Fond de Investiții.