KYC (Know Your Customer) sau Cunoaște-ți clientul se referă la tot ce fac firmele pentru a verifica identitatea clienților lor. Verificarea identității clienților poate avea loc înainte ca firmele să facă afaceri cu ei sau după primele tranzacții. Verificarea identității clienților se face pentru ca riscurile și oportunitățile asociate să poată fi evaluate corect. Practic, procesul presupune realizarea unui due diligence al clienților, persoane fizice sau juridice.
Procedura este utilizată extensiv în zona investițiilor cu capital de risc. Investițiile din aceste zone se realizează cu sume mari de bani și este esențială cunoașterea clienților.
De asemenea, în zona Uniunii Europene, procedura Know Your Customer a devenit extrem de populară în contextul legislației beneficiarului real. Verificarea identității clienților se face acum în cadrul oricărei tranzacții majore. La nivelul UE există o preocupare majoră pentru combaterea spălării de bani. Și prin legislația de acest gen se urmărește identificare celor care au pachete de acțiuni de 25% și pot influența politica firmei. În cazuri excepționale, dacă au și o funcție de control în firme, beneficiarii reali pot să aibă și pachete mai mici.