Legea psihologică fundamentală a consumului (The fundamental psychological law of consumption) a fost enunțată de către John Maynard Keynes. Aceasta a apărut în 1936 în Teoria generală a ocupării forței de muncă, a dobânzii și a banilor. Legea psihologică fundamentală a consumului susține că după creșterea venitului unui individ, consumul se majorează, dar nu în aceeași măsură. Practic, consumul crește în valoare absolută, dar scade relativ la venitul total.
![legea psihologică fundamentală a consumului](https://initiativaprivata.ro/wp-content/uploads/2020/05/consumerism-300x300.png)
Să luăm ca exemplu un individ care își utilizează 95% din salariu pentru consum și 5% pentru economii. Practic, dintr-un venit de 2000 de lei acesta folosește 1900 de lei pentru nevoile sale și pune deoparte 100 de lei. Dacă venitul său va crește cu 25% (500 de lei), din acest spor el va folosi mai puțin pentru consum și mai mult pentru economii. De exemplu, acesta va economisi 80% din sporul de venit.