Marketingul direct (Direct Marketing) este o strategie de promovare în care informațiile despre companie, produs sau serviciu sunt prezentate direct clientului țintă. În această formă de marketing nu se folosesc mijloace publicitare clasice. Până recent, marketingul direct se preta în special la domeniul Business to Business. Preferința pentru B2B este explicabilă prin numărul finit de clienți, pentru că acesta permite abordarea lor individuală. Datele firmelor pot fi colectate și procesate relativ ușor, comparativ cu cele de o piață cu clienți persoane fizice. Astăzi, datorită creșterii capacității de stocare și procesare date, marketingul direct poate să fie folosit și pe piețele Business to Consumer. Evoluția tehnologiei a făcut ca administrarea unui număr mare de clienți potențiali să nu mai fie o problemă.
În trecut, strategia de marketing direct presupunea trimiterea de materiale promoționale, cataloage, oferte etc. prin servicii de poștă. În prezent, relația dintre firmă și clienții potențiali a migrat, în mare parte, pe medii de comunicare electronice. Această mutare a venit cu dezavantajele de rigoare. Mediul electronic permite livrarea unor cantități ridicate de informații și date, fapt care duce la o aglomerare cu oferte. Tehnologia a determinat scăderea ratei de succes a strategiile de acest gen. Costurile medii, mult mai scăzute ca în trecut, fac ca marketingul direct să fie încă atractiv pentru unele afaceri.