Conceptul de marketing fracționat (Fractional marketing) se referă la o strategie prin care activitatea de promovare a unei companii este divizată în vederea externalizării. Practic, părți ale activităților specifice de marketing sunt desprinse din sarcinile departamentului și externalizate. Astfel, externalizarea presupune renunțarea la o parte din controlul intern. Pentru maximizarea ratei de succes, colaboratorii externi trebuie să aibă o colaborare strânsă cu departamentul de marketing. Colaborarea este necesară pentru ca activitatea lor să nu se îndepărteze de strategia generală de marketing. Componentele strategiei trebuie să contribuie la formarea unei imagini unitare.
Printr-o strategie de marketing fracționat se urmărește îmbunătățirea rezultatelor pentru diferitele activități de promovare. Externalizarea se realizează către firme specializate pe aceste activități. De exemplu, pentru creșterea vizibilității pe rețele de socializare, se poate contracta o firmă specializată în promovare social media. Astfel, firma își va elibera unul sau doi angajați de activități care au un caracte repetitiv.
Marketingul fracționat este o soluție și pentru start-up-uri. În firmele mici există puțini angajați care trebuie să se ocupe de funcții. Chiar dacă acestea au salariați cu expertiză în marketing, de obicei aceștia au atât de multe responsabilități încât nu pot acoperi toate funcțiile unui departament. Externalizarea este soluția cea mai bună până când organizația atinge dimensiunea corespunzătoare.