Strategia de marketing prin motoare de căutare (Search Engine Marketing – SEM) presupune o promovare a produselor sau serviciilor în care companiile plătesc ca reclamele lor să apară ca rezultate ale căutărilor pe internet. Firmele de publicitate utilizează termeni cheie care pot fi asociați cu căutările specifice de produse sau servicii ale utilizatorilor. În această strategie se folosesc reclame de tip pay-per-click.
Marele avantaj al acestui tip de marketing, prin motoare de căutare, este că promovarea se poate suprapune cu momentul achiziției. Atunci când un client este interesat să cumpere ceva, el nu trebuie să-și amintească de o companie anume. Reclama îi apare în momentul efectuării achiziției și îi oferă posibilitatea să aleagă în cunoștință de cauză.
Dezvoltarea produselor software bazate pe inteligență artificială va reprezenta o provocare pentru acest tip de strategie de marketing. Indivizii care vor utiliza programele bazate pe inteligență artificială nu vor mai efectua la fel de multe căutări. Ei vor obține răspunsuri directe, deci sarcina marketerilor va fi mai complicată. Fluxul de reclame care va putea fi direcționat prin programele bazate pe AI va fi unul mai scăzut și mai costisitor. Dacă AI-ul va înțelege mai bine interogările, reclamele vor putea fi direcționate cu maximă precizie, fapt care le va crește costul.